Reklamační řád
Stáhněte si formulář stížnosti (PDF)
Jak bude reklamace probíhat? 1
Reklamace zboží SAMSUNG 1
Reklamace zboží LG - TV 2
Reklamace zboží PHILIPS 2
Reklamace zboží SONY 3
I. Všeobecná ustanovení 3
II. Záruka 4
- Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění 4
- Práva z vadného plnění 5
- Jakost při převzetí 5
III. Záruční podmínky 6
- Kontrola zboží při převzetí 6
- Uplatnění reklamace 7
- Kompatibilita 7
- Výluky 7
- LCD displeje 9
- OLED panely 10
- Vyřízení reklamace 11
- Společná ustanovení 11
- Spotřební materiál a minimální životnost 11
- Kalibrace a její vliv na záruku 12
Jak bude reklamace probíhat?
Doporučujeme pro rychlejší vyřízení reklamace uplatnit reklamaci u autorizovaného servisu, je-li u daného typu zboží dostupný.
Reklamace zboží SAMSUNG
V případě, že objevíte závadu na výrobku, kontaktujte infolinku výrobce, kde nahlásíte problém a domluvíte si servis. Reklamační servis probíhá formou "door-to-door" – technici přijedou přímo k vám.
Pokud závada není závažná, technici provedou opravu přímo u vás doma. Pokud se jedná o větší závadu, technici výrobek odborně zabalí a odvezou do servisního střediska. Oprava nebo případná výměna výrobku je bezplatná v rámci dvouleté záruky.
Pro uplatnění záruky budete potřebovat doklad o koupi, který obsahuje název produktu, cenu, množství a informaci, že je televize zkalibrováná, t.j. je tam uvedeno slovo „kalibrace“
Značka Samsung poskytuje autorizovaný servis, ve kterém bude vaše reklamace vyřízena nejrychleji.
Jak postupovat?
Zavolejte na Samsung infolinku 800 726 786. Připravíte si modelový kód a sériové číslo produktu. Nevíte si rady a potřebujete poradit? Neváhejte napsat na Whatsapp na číslo 800 726 786, nebo se spojte s agentem Samsung na Live chatu. Seznam autorizovaných servisních center naleznete na stránkách samsung.com/service-center.
Reklamace zboží LG - TV
Výrobce LG zajišťuje pro zákazníky s TV 49“ a větší „Servis u Vás doma“, kdy stačí nahlásit závadu na telefonním čísle 228 887 050, budete zpět kontaktováni pro domluvu návštěvy technika, který odstraní závadu přímo na místě u zákazníka nebo přístroj odveze do opravy a poté zpět doručí na stejnou adresu. Více informací ZDE Služba "Servis u Vás doma" neplatí pro zákazníky, kteří nakoupili na IČO a je potřeba vyhledat kontaktovat autorizovaný servis, který lze vyhledat ZDE.
Reklamace zboží PHILIPS
Reklamaci výrobku můžete výřídit online či telefonicky se zákaznickou podporou nebo navštivte přímo servisní středisko. Kontakt na zákaznickou podporu najdete ZDE. seznam servisních středisek je k dispozici ZDE.
Reklamace zboží SONY
SONY poskytuje autorizovaný servis, ve kterém bude vaše reklamace vyřízena nejrychleji.
Sepište co nejpodrobněji reklamovanou závadu. Kontaktujte prosím autorizovaný servis ZDE a domluvte se na způsobu předání zboží Vyhledat další nejbližší servis můžete ZDE.
I. Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek PRESTIGE TV Damian Puchalski, IČO: PL7292733396, DIČ: PL7292733396, se sídlem: Łódź, ul. Stanisława Dubois, nr 101, PSČ 93-465 Polsko (dále jen „prodávající“), která se specializuje na dodávky a profesionální kalibraci televizí. Reklamační řád popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží, konkrétně televizí, které byly dovezeny a kalibrovány prodávajícím.
Kupující je povinen se seznámit s tímto Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami (dále jen „OP“) ještě před objednáním zboží. Kupující zároveň bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace. V opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi v OP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován v OP. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.
V případě uplatnění servisu v rámci zakoupené či smluvené služby se tento servisní zásah řídí výhradně podmínkami dané služby.
II. Záruka
Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému a kalibrovanému zařízení doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky a kalibrační protokol. (zejm. název zboží, délka záruky, cena, množství, sériové číslo, informace o provedené kalibraci).
Na výslovnou žádost kupujícího prodávající poskytne záruku formou záručního listu. Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává prodávající namísto záručního listu kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.
Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listě prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží.
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění a jednotlivá práva z vadného plnění jsou stejná pro kupujícího spotřebitele i kupujícího podnikatele.
1. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným na dokladu o zakoupení či na záručním listě.
- u nového (včetně rozbaleného) zboží: 24 měsíců;
Lhůta končí o příslušný počet měsíců později dnem, který se číselným označením shoduje se dnem, kdy započala. Délka lhůty v měsících je uvedena u každého zboží a je dostatečně vyznačena na dokladu o zakoupení.
Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.
V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
2. Práva z vadného plnění
Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil;
- b) se vada projeví opakovaně;
- c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
3. Jakost při převzetí
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal:
- věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
- věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
- věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí kupujícím, pokud prodejce neprokáže opak.
III. Záruční podmínky
1. Kontrola zboží při převzetí
Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost firemní pásky s logem, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout, nebo vždy je možné nahlásit na e-mail obchod@elitetv.cz.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
2. Uplatnění reklamace
Prodávající doporučuje pro rychlejší vyřízení reklamace uplatnit reklamaci u autorizovaného servisu, je-li u daného typu zboží pro kupujícího dostupný.
Kupující může reklamaci uplatnit na adrese prodávajícího:
Elite TV Damian Puchalski
Łódź, ul. Stanisława Dubois, nr 101
PSČ 93-465, Polsko
Telefon Česká republika: +420 722 317 865
E-mail: obchod@elitetv.cz
Reklamační servis probíhá formou "door-to-door" – technici přijedou přímo k místu určenému kupujícím. Pokud se jedná o méně závažnou závadu, technici provedou opravu přímo na místě. V případě závažnější závady technici výrobek odborně zabalí a odvezou do servisního střediska. Oprava nebo případná výměna výrobku je poskytována bezplatně v rámci dvouleté záruky.
Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován.
3. Kompatibilita
Prodávající negarantuje plnou kompatibilitu prodaných součástí s jiným, výrobcem či dodavatelem neschválenými, součástmi, ani se softwarovými aplikacemi, jejichž funkčnost nebyla kupujícím výslovně požadována v písemné objednávce.
4. Výluky
Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí zboží a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.
Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá:
- mechanickým poškozením zboží (např. prasknutí obrazovky, poškrábání povrchu, deformace rámu televize);
- elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek;
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají podmínkám prodejce nebo výrobce (např. umístění televize v extrémně vlhkém prostředí nebo blízkosti zdrojů tepla);
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží (např. nesprávná montáž na zeď, připojení k nevhodným zdrojům napájení, nečistění větracích otvorů).;
- pokud se závada projevuje pouze u software, u kterého není zákazník schopen doložit legální způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného software a spotřebního materiálu;
- poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami (např. nepřetržité používání televize bez přestávek, použití nevhodného dálkového ovladače);
- provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů (nekvalifikovaným zásahem se rozumí zásah jakékoliv jiné osoby vyjma prodávajícího nebo autorizovaného servisu, např. pokusy o vlastní opravu či úpravu softwaru televize);
- zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy;
- poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí (např. blesk, povodeň, požár);
- použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení (např. nekompatibilní aplikace způsobující zamrznutí nebo selhání televize);
- použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu (např. neautorizované kabely, adaptéry, nebo přídavné moduly), ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití.
Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.
5. LCD displeje
Vzhledem k počtu pixelů na LCD panelu není z hlediska výrobních technologií prakticky možné předcházet ztrátám pixelů. Z tohoto důvodu byla vytvořena norma ISO 13406-2. Norma rozděluje monitory do čtyř kvalitativních tříd a pro každou třídu určuje maximální přípustné množství vadných pixelů či clusterů. Cluster je čtverec 5x5 pixelů. Není-li uvedeno jinak, spadá Elite TV prodávané zboží do druhé třídy.
Vadný pixel:
- Typ 1 - bílý bod, trvale svítící pixel.
- Typ 2 - černý bod, trvale nesvítící pixel.
- Typ 3 - barevný bod, trvale svítící či nesvítící sub pixel, výsledkem je bod s jinou než požadovanou barvou.
Vadný cluster:
- Vadný cluster typ 1 - více než jeden vadný pixel typ 1 či typ 2.
- Vadný cluster typ 2 – více než jeden vadný pixel typu 3.
Počet přípustných ztrát na 1 milión pixelů:
třída |
Typ 1 (bílý bod) |
Typ 2 (černý bod) |
Typ 3 (barevný bod) |
Cluster Typ 1 |
Cluster Typ 2 |
I |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
II |
2 |
2 |
5 |
0 |
2 |
III |
5 |
15 |
50 |
0 |
5 |
IV |
50 |
150 |
500 |
5 |
50 |
6. OLED panely
-
Definice a rozsah reklamace
V rámci reklamačního řádu lze OLED panely reklamovat v případě, že vykazují vady, které spadají pod výrobní nedokonalosti či technické závady. Vzhledem ke specifickým vlastnostem OLED technologie, jako je fenomén „vypalování obrazu“ (burn-in), tento jev nebude považován za výrobní vadu v případech, kdy vznikl v důsledku nevhodného používání panelu, například dlouhodobým zobrazováním statických obrazových prvků. -
Podmínky použití
Aby bylo možné předejít „vypalování obrazu“, je třeba dodržovat následující pravidla užívání: - Vyhněte se dlouhodobému zobrazování statických prvků, jako jsou loga, informace o výsledcích nebo herní prvky, které mohou způsobit nevratné poškození panelu.
- Doporučujeme využívat funkce panelu, jako jsou automatické snižování jasu v problematických oblastech nebo funkce pixel refresh, které jsou navrženy pro obnovu pixelů a minimalizaci rizika vypalování obrazu.
-
Záruční podmínky
Reklamace v souvislosti s „vypalováním obrazu“ bude uznána pouze v případech, kdy k jevu došlo v důsledku výrobní vady a ne kvůli nesprávnému používání. OLED panely jsou vybaveny technologiemi, jako je lokální ztlumení obrazu a pixel refresh, které výrazně snižují riziko vzniku burn-in efektu. Reklamace týkající se tohoto jevu budou posouzeny na základě míry využití těchto funkcí a dodržování doporučeného způsobu užívání. -
Doporučení pro prevenci
Doporučujeme používat panel v standby režimu namísto úplného vypnutí, aby byly umožněny krátké údržbové procesy, které přispívají k prevenci vypalování obrazu. Uživatelům také doporučujeme nastavení obrazu v méně agresivních režimech, jako jsou kino nebo film, což rovněž prodlužuje životnost OLED panelu. -
Výjimky z reklamace
Reklamace nebude uznána v případě, že uživatel deaktivoval výrobní nastavení určená k ochraně před vypalováním obrazu, například snížení jasu nebo funkci auto brightness limiting.
Tímto způsobem dochází k optimalizaci výkonu panelů a zajištění dlouhé životnosti bez ztráty kvality obrazu.
7. Vyřízení reklamace
Prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od následujícího dne od podání reklamace.
Po vyřízení reklamace prodávající upozorní kupujícího o ukončení reklamace buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem.
8. Společná ustanovení
Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace.
Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. K těmto nákladům patří například poštovné na zaslání reklamace.
Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace.
9. Spotřební materiál a minimální životnost
Je-li předmětem koupě spotřební materiál (např. kabely, adaptéry, baterie) nebo je-li tento materiál součástí zakoupeného zboží, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být uvedena časově, v počtu použití, případně v jiném vhodném vyjádření.
Právo kupujícího reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Kupující však musí přihlížet k tomu, že záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji zaměňovat se životností výrobku.
Životnost zboží představuje náchylnost k opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud zboží používáte déle než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniklá vada je důsledkem běžného opotřebení. Tento fakt však nevylučuje možnost, že se skutečně jedná o záruční vadu.
10. Kalibrace a její vliv na záruku
Jakákoliv dodatečná kalibrace provedená třetí stranou (nikoli prodávajícím či autorizovaným servisem) může vést k zániku záruky na danou službu, pokud tato kalibrace negativně ovlivní funkčnost nebo kvalitu obrazu televize.
IV. Ostatní ustanovení
Tento Reklamační řád nabývá účinnosti dnem jeho zveřejnění a je platný do odvolání nebo nahrazení novým reklamačním řádem.
Prodávající si vyhrazuje právo tento Reklamační řád měnit, přičemž změny budou vždy zveřejněny na webových stránkách prodávajícího nebo jiným vhodným způsobem.
Tento Reklamační řád je vyhotoven v českém jazyce. Pro případné spory se uplatní právní řád České republiky.